
Rygter vil vide at pressemeddelelser er den næste store ting i SEO forretning, og mange virksomheder bruger top dollars forsøger at skrive den næste store pressemeddelelse den næste store ballon bryde teknologi. Men er det virkelig den næste store ting?
Pr. definition er en pressemeddelelse en slags nyhed udgivet af selskabet på hvem nyheden blev rapporteret. Som sådan, bliver du nødt til at konkurrere med alle de andre pressemeddelelser og håber, at Deres vil blive afhentet.
Hvorfor vil din pressemeddelelse være smidt i papirkurven?
1) Medmindre du skriver en pressemeddelelse om Microsoft, Adobe, Sony eller en af de andre mega-selskaber, eller i det mindste om en virksomhed, der er forholdsvis velkendt, glem det. Journalister og nyheder redaktører modtage tusindvis af pressemeddelelser om dagen, og der er ingen måde, at de vil spilde mere end et hurtigt blik. Så hvorfor skulle du betale et firma 7-800 dollars for dem at sende din pressemeddelelse til tusindvis af redaktører og journalister, når de vil til junk det alligevel?
2) Medmindre du annoncerer virkelig et revolutionerende produkt eller teknologi (som jeg går ud fra du er ikke fordi du kun er interesseret i at bruge professionelt betalt og skrevet pressemeddelelse for at øge din placering på søgemaskinerne), uanset hvad du gør op eller annoncere såsom nogle nye gratis deal eller ny portal tilbyde noget unikt, er dine chancer for at blive samlet op er meget slank. Ja, PR-firmaer fortælle dig, at de har stor erfaring i at skrive pressemeddelelser, der vil gøre du skiller dig ud og få afhentet, men dette er ikke korrekt. Den eneste måde dit PR kommer til at få afhentet er, hvis det virkelig er noget ud over det sædvanlige eller noget, som ingen nogensinde har tænkt sig.
3) Medmindre du planlægger at bruge millioner af dollars og så bare af ren og skær volumen dit websted vil gå videre i søgemaskinerne, dette er ikke en god mulighed. Hvorfor? Hvis du sender et stort antal pressemeddelelser så disse vil blive lagt på de forskellige PR-selskaber websites hovedside. Da de fleste af disse hjemmesider har en meget høj sideplacering, vil dit websted få et løft via seo. Spørgsmålet er, om dette boost er værd den store mængde penge, du vil sætte ind i PR selskaber lomme. Nej det er det ikke. Brug de penge til at købe (selvom jeg ikke anbefale dette) links fra høj-rangerede hjemmesider, og du vil betale mindre og få mere gavn.
4) Enhver pressemeddelelse, selv om det er blevet accepteret, vil forblive på de forskellige sider for blot en kort tid, hvilket gør den tid og indsats, og i endnu højere grad den mængde penge du har betalt forgæves.
Konklusion:
En pressemeddelelse er nyttigt, hvis du ønsker at kontakte pressen og måske få nogle gratis reklame, men det er til nogen nytte, hvis du ønsker at bruge det som et redskab for at fremme dit website i søgemaskinerne.